Ole Jørgs Familiebil

NYHET! Ole Jørgs familiebil er et produkt som i første rekke er beregnet på barn i alderen 1-8 år. Ideell for barnehager, førskoler, 1 trinn barne skole,  velforeninger fritidsparker,
kjøpesentra så vel som private hager.

Ole Jørgs familiebil har en åpning på høyre side bak tilpasset for rullestolbrukere
men også  barn med andre nedsettelser i funksjonsevnen.

Bilen er forsynt med 2 ratt venstre/høyre side. Bilen innehar 3 sitteplasser
vindusrekka venstre side. Dette gir bilen en utfordrene design / utorming som inviterer
barn til  like muligheter i rollelek og til utforsking av produktet. Hjulene fremme på bilen er utformet som en gjennomgående tunnel. I bakhjulet  er det mulighet for å gjemme seg i deler av tunnelen både på høyre og venstre side.

MÅL (LENGDE/BREDDE/HØYDE):
2.50 / 1.70 / 1.50 meter.
1 trinn er 40 cm over bakkenivå.  Åpning bak bilen er 83 cm som er tilpasset
rullestolbrukere og  barn med andre nedsettelser i funksjonsevnen.

MÅL: Innerdiameter hjul: 50 cm

MATERIALER: Kjerneved av furu.

KONSTRUKSJON: Pløyde planker i kjerneved av furu (43mm x 85mm) limes og skrues
sammen. Plankene pløyes i forskjellige vinkler  for å danne de ulike radiene i konstruksjonen.

Leveres oljet.

HOLDBARHET/KVALITET: Ole Jørgs familiebil holdbarhet beregnes til 20 år. Ole Jørgs
familiebil er svært solid og tåler å bli flyttet fra ett sted til et annet når det er ønskelig.
”Bilen” er bygd i henhold til forskriftene og sikkerhetskravene i NS (Norsk standard) 1176.